dolfijnen, kaaimannen, borgoe en ZON! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mathijs Bos - WaarBenJij.nu dolfijnen, kaaimannen, borgoe en ZON! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mathijs Bos - WaarBenJij.nu

dolfijnen, kaaimannen, borgoe en ZON!

Door: Mathijs Bos

Blijf op de hoogte en volg Mathijs

07 September 2015 | Suriname, Paramaribo

Fawaka allemaal,

Wat zijn de afgelopen twee weken snel gegaan, zo snel dat ik nu diep moet gaan nadenken wat ik allemaal heb gedaan. Ik ben zoals jullie weten verhuisd naar de Wakibasoestraat in Paramaribo en sinds gister zit het huis vol. Gezellige huisgenootjes en dit beloofd een mooie tijd te worden met deze groep.

Op mijn tweede dag ben ik samen met mijn huisgenoten naar fort Nieuw-Amsterdam gegaan aan de andere kant van de Suriname rivier. We hadden hiervoor geen planning en de taxichauffeur had een gids voor ons geregeld. Dit was een schot in de roos! De beste man bleek nog nooit in het fort geweest te zijn en maakte dankbaar van de gelegenheid gebruik door zelf ook veel foto's te maken. Hij kan in ieder geval werkervaring als gids en fotograaf op zijn CV zetten. Desondanks was het een gezellige trip.

Ik ben ook met de vliegtuiggroep op een tour geweest. We zijn dolfijnen gaan kijken en in het donker zijn we op bootjes de jungle ingegaan om kaaimannen te gaan vangen en bekijken. De dolfijnen kwamen eerst niet in de buurt en het leek uit te lopen op een domper maar toen we vertrokken zat er in ene een grote groep om de boot en ik heb mijn ogen uitgekeken. We zijn hierna lekker gaan eten en op zeer gammele bootjes gestapt waarmee we vertrokken naar een meer in de buurt. We hebben 5 kaaimannen uit het water gehaald en het uitzicht was prachtig! Alles in het volle licht van de maan zonder verdere lichtvervuiling.

De stad zelf komt chaotisch en vervuild op mij over maar de mensen zijn vrolijk en vriendelijk. Dit zorgt voor een tropisch vakantiegevoel. Fietsen voelt nog als iets wat ik absoluut niet moet doen maar ach, ik kan niet voor alles een taxi pakken.

De afgelopen twee weken heb ik ook kennis gemaakt met Borgoe, Parbo bier en het uitgaansleven in Paramaribo. Door deze combinatie snappen jullie wel hoe gezellig het was en hoef ik dit niet verder toe te lichten ;) Deze twee weken waren een non-stop groot en gezellig feest. Club Havana en Touché zijn the place to be

Vanaf vandaag begint alleen het serieuze leven weer. Ik heb eerder kennis gemaakt bij Stichting Rumas en ik heb een beeld van wat mij te wachten staat. Het zal een serieuze uitdaging worden mede doordat ik mijn omgeving, de hulpmiddelen en de cultuur niet ken maar desondanks heb ik er enorm veel zin in.

A boeng, einde verslag en de foto's zal ik vooral op Facebook gaan plaatsen.

Tot de volgende keer!

Mathijs

  • 07 September 2015 - 17:21

    Pelle Freijsen:

    Hi Mathijs!

    Veel plezier in Suriname! Je zult er een top tijd beleven! Neem ook is een kijkje in: Zsa Zsa Zsu.
    Toen ik er was had iedere Club zijn eigen avond. Volgens mij was het Donderdag Club Havana.
    Verder is ontbijten in het Torarica hotel aan de Suriname rivier ook erg chill :)

    Leuk maat! Geniet ervan!

    Pelle

  • 07 September 2015 - 17:21

    Pelle Freijsen:

    Hi Mathijs!

    Veel plezier in Suriname! Je zult er een top tijd beleven! Neem ook is een kijkje in: Zsa Zsa Zsu.
    Toen ik er was had iedere Club zijn eigen avond. Volgens mij was het Donderdag Club Havana.
    Verder is ontbijten in het Torarica hotel aan de Suriname rivier ook erg chill :)

    Leuk maat! Geniet ervan!

    Pelle

  • 07 September 2015 - 20:24

    Marianne:

    Toen ik zag dat deel 2 er was natuurlijk onmiddelijk gelezen. Super en veel succes.
    Liefs

  • 02 Oktober 2015 - 23:03

    Mascha:

    Hoi Mathijs,

    Super leuk om te lezen over jouw ervaringen in Suriname.

    Een prachtige tijd daar!

    Groetjes, Rob, Mascha, Limei, Jasmijn & Rosa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stage Suriname

Stage stichting Rumas

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2016

Januari, gekkenhuis

27 December 2015

Stage, kerst en aftellen

27 December 2015

Stage, kerst en aftellen

02 November 2015

apiapaati!

12 Oktober 2015

Sporten, werken en een modderbad
Mathijs

Actief sinds 01 Aug. 2015
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 6409

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 31 Mei 2016

aaah Berlin!

23 Augustus 2015 - 03 Februari 2016

Stage Suriname

01 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Eerste reis, interrailen en trektocht europa

Landen bezocht: