planning en aankomst - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mathijs Bos - WaarBenJij.nu planning en aankomst - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mathijs Bos - WaarBenJij.nu

planning en aankomst

Door: Mathijs

Blijf op de hoogte en volg Mathijs

25 Augustus 2015 | Suriname, Paramaribo

Hey allemaal,

Ik heb besloten om toch te proberen om een reisverslag te maken dus hierbij. Maanden terug een reis geboekt om stage te gaan lopen in Paramaribo. Het maakte mij niet uit wat ik voor stage zou gaan doen zolang ik maar naar het buitenland kon. De eerste maanden heb ik rustig spullen verzameld en heb ik geprobeerd om te sparen zodat ik hier ook nog leuke dingen kon doen, maar de laatste twee weken zijn door alle gezelligheid en drukte echt als een waar voorbij getrokken. Van nog even stappen in Duitsland naar een dagje België en een paar dagen Sail naar mijn vertrek bij Humanitas en mijn tussentijdse evaluatie op de HvA (wat was ik gelukkig met die voldoende zeg).

Ik heb de 21e afscheid genomen van vrienden en familie en wat was dat een top avond! Gekkenhuis. De zaterdag had ik gereserveerd voor mijn ouders die dat ergens toch wel verdienden. Gezellig naar Sail geweest en gewoon een fijne dag gehad. MAAR TOEN! De 23e was het eindelijk zo ver, na maanden van plannen, dromen en verzamelen zat ik eindelijk in het vliegtuig naar Suriname! Het afscheid op Schiphol viel me zwaarder dan verwacht maar ik beloof, geen traan gelaten want het afscheid is maar voor kort.

De vlucht was lang en om het af te maken voelde het toen ik het vliegtuig uitliep alsof ik een broeikas binnenliep waar ook nog eens niemand opschoot bij de douane… Een koud biertje in het busje was van harte welkom en voor ik het wist stond ik in mijn nieuwe kamer op de Wakibasoestraat in Paramaribo. Geloof me wanneer ik zeg dat ik positief verbaasd was, mooie kamer mooi huis.

Na een zeer kort nachtje ben ik gister met Stef Paramaribo in gegaan. We gingen mooi lopen want zeg nou zelf, hier op de bus wachten? De kernvraag wanneer we de weg vroegen was “ga je lopen?” ik geloof dat niemand dat snapte haha! Het een en ander kort bekeken voor we weer verder gingen zodat we in het vervolg weten wat we zoeken. In de avond kwamen er nieuwe bewoners aan op de Wakibasoestraat waarmee we gezellig een biertje hebben gedaan voordat ik gesloopt naar bed ging.
Verder heb ik niet echt veel te melden op het moment, vergeef me deze slappe blog dit is nieuw voor mij :p

Groeten vanuit Su!

Mathijs

  • 30 Augustus 2015 - 21:39

    Marianne:

    Wat leuk Mathijs. Ik ben benieuwd naar de rest.
    Liefs.

  • 04 September 2015 - 19:00

    Karin:

    Een mooi verslag man, en wens jou de ervaring van je leven

  • 02 Oktober 2015 - 22:53

    Mascha:

    Hoi Mathijs,

    Ik heb zelf nog niet zo heel lang geleden ook via deze site een reisverslag bijgehouden van onze reis door China.
    Het is zo'n heerlijk gevoel om je spullen te pakken en je open te stellen voor alles wat er op je pad zal komen.
    Ik vind het heel leuk om zo een klein inkijkje te krijgen van jouw wel en wee.
    We wensen jou een onwijs leuke tijd.

    Groetjes, Rob, Mascha, Limei, Jasmijn & Rosa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stage Suriname

Stage stichting Rumas

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2016

Januari, gekkenhuis

27 December 2015

Stage, kerst en aftellen

27 December 2015

Stage, kerst en aftellen

02 November 2015

apiapaati!

12 Oktober 2015

Sporten, werken en een modderbad
Mathijs

Actief sinds 01 Aug. 2015
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 6408

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 31 Mei 2016

aaah Berlin!

23 Augustus 2015 - 03 Februari 2016

Stage Suriname

01 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Eerste reis, interrailen en trektocht europa

Landen bezocht: